مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 07:352023-07-25اقتصادي

فصل هفتم کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی آغاز می شود 


سرپرست هیأت باستان شناسی کاوش معبد لائودیسه نهاوند گفت: فصل هفتم کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی و با 70 میلیون تومان اعتبار آغاز می شود.

- ایسنا/همدان سرپرست هیأت باستان شناسی کاوش معبد لائودیسه نهاوند گفت: فصل هفتم کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی و با 70 میلیون تومان اعتبار آغاز می شود.

محسن جانجان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به تازگی از محل اعتبارات استانی 70 میلیون تومان اعتبار برای فصل هفتم کاوش معبد لائودیسه تخصیص یافته و به زودی فصل هفتم کاوش این معبد را در شهرستان آغاز می کنیم.

وی افزود: هدف از فصل هفتم کاوش معبد لائودیسه، کشف این معبد و حل مشکلات مردم منطقه دوخواهران در راستای آزادسازی قسمت هایی از این منطقه برای ساخت وساز است.

جانجان ادامه داد: از سال 1384 کاوش هایمان را در منطقه دوخواهران نهاوند آغاز کرده ایم و تا امروز شش فصل کاوش باستان شناسی برای کشف معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محل دقیق معبد لائودیسه مشخص نیست، کل 12 هکتار منطقه دوخواهران در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و همین ثبت شدن در فهرست آثار ملی باعث ایجاد محدودیت هایی برای ساخت وساز مردم این منطقه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل هفتم کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی آغاز می شود 

فصل هفتم کاوش معبد لائودیسه نهاوند به زودی آغاز می شود